Case

2018-05-11

Serviceportalen CNS och expertis avgörande för driftbolaget Tripnet

Peter Jansson Tripnet Foto: Niklas MaupoixDriftbolaget Tripnet i Göteborg är en helhetsleverantör sköter driften av affärskritiska IT-system som e-handel, webbapplikationer eller affärssystem åt såväl globala företag som åt myndigheter och organisationer. 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan ska IT-systemen vara igång. Det kräver ett stabilt och driftsäkert nätverk och den bästa möjliga nätverksutrustningen. Med tre datahallar i drift växte komplexiteten i nätverket och Tripnet behövde en partner som snabbt kunde ge dem expertråd, den bästa utrustningen och en kvalitetssäkring av nätverket. Tripnet fann detta i Conscia Netsafes Cisco-certifierade experter och serviceportalen CNS:

Serviceportalen CNS användare Peter Jansson på Tripnet Foto: niklas@maupoix.com– De är extremt duktiga och mest certifierade i Ciscos produkter efter Cisco själva. Och där Cisco är ett stort och på många sätt anonymt företag är Conscia Netsafe mycket mer personliga och tillgängliga. De är en av få samarbetspartners vi arbetat med som lyckas kombinera kompetens och expertis med att alltid vara tillgängliga när vi behöver dem, säger Peter Jansson, driftansvarig på Tripnet., och fortsätter:

– Det (serviceportalen CNS) är ett värdefullt verktyg eftersom vi får en överblick av alla switchar och övrig utrustning i nätverket, till exempel supportstatus eller om någon del av mjukvaran behöver uppgraderas. Utan den funktionen hade vi tvingats lägga tid på att söka fram informationen själva, säger Peter Jansson.

Läs mer om Tripnets erfarenheter här.

Kontakta oss!

Vi svarar på frågor, lämnar offerter och mycket mer. Vi är bara ett meddelande bort.

Kontakta oss!

Svar inom 24h