Conscia Services

Du är här

En infrastruktur måste leva och fungera efter det senaste projektet tagit slut. I den dagliga driften är en kontinuerligt stabil och tillgänglig miljö vital. Som kund ska du kunna känna ett starkt förtroende för den supportpartner du har. Concscia Netsafe har ett extraordinärt serviceerbjudande baserat på tre hörnpelare:

Conscia 360 - Expertsupport & rådgivning

Med Conscia 360, garanterar vi expertsupport inom 5 minuter. När IT-infrastrukturen ligger nere och verksamheten står still, vill man som kund slippa krångla sig igenom förstalinjens och andralinjens support innan man får tillgång till kompetens och riktig hjälp. Vår support bemannas av utvalt team av CCIE certifierade specialister.

Kunden får dessutom en utpekad konsult som får till uppgift att lära känna kundens miljö väl och ansvara för dokumentation, som ofta är ett eftersatt men nödvändigt arbete. Alla IT-miljöer behöver dessutom gå på regelbunden hälsokontroll ibland – därför inkluderar vi en årlig översikt av hela infrastrukturen där vi kan stämma av design, konfigurationer, produktlivscykelhantering mm.

Inkluderat i tjänsten är även rådgivning och tekniskt stöd, så som frågor kring produktval, kvalitetssäkring av konfigurationer, val av mjukvaruversion eller vilka tekniska frågor kunden än kan ha.

Conscia 360 kan levereras enligt kundens egna servicetid, exempelvis 8-17 vardagar eller 24x7x365.

CNS – Prisbelönt serviceportal

Vår egenutvecklade serviceportal CNS är en plattform som utgör navet i vår serviceorganisation. CNS håller reda på våra kunders enheter ner på komponentnivå och mappar dessa mot Cisco service på ett helt unikt sätt. Tilläggsmodulen Best Practices möjliggör att våra kunder kan vara proaktiva i sin drift och att underhålla sin infrastruktur enligt bästa praxis. Våra CCIE experter går regelbundet igenom annonserade sårbarheter och produktvarningar, samt publicerar kortfattade rekommendationer på åtgärder som kunden kan eller bör ta. Via CNS ser kunden vilka av deras produkter som innefattas av dessa rekommendationer.

IT-underhåll - Support för infrastrukturen

Conscia Netsafes kärnvärde är att vi är ett kunskapsföretag - samma experter som designar lösningar har även hand om supportärendena i vår servicedesk. Att få tillgång till lämplig spetskompetens kan vara mycket stor vikt för att snabbt felavgränsa och påbörja felrättning. Consia Care är partnerledd support avseende hårdvara och mjukvara. Conscia Netsafe hjälper till med feldiagnostik och ombesörjer ersättningsenhet enligt SLA eller mjukvarufix. När kunden önskar direktsupport levererar vi Cisco SmartNet.

Category_Services: